Saturday, November 29, 2008

ulasan filem antoo fighter..

poster Antoo Fighter Pictures, Images and Photos
Hari khamis lepas aku n bbrapa rkn aku g tgk antoo fighter kt gsc mid valley..haha..smangat tol aku g tgk ari first tygn..haha..aku jgkakn filem ni punya cgi lebih baik dri cicakman..ok..aku bca review dri blog2 blogger yg dah g tgk citer ni..mmg diorg tulis yg cgi dia x bgus mna..n..itulah yg aku saksikan dgn kepala mata aku..haha..shit..sorry to say..cicakman nyer cgi jauh lebih baik drpd cgi citer ni..ok ..haha...aku mmg x puas aty la sbb igtkn gempak..tp citer ni mmg boleh kot utk tontonan bdk..haha..bdk2 apa kira sgt kan?ultraman ngan power rangers nyer cgi pon x de gempak mna diorg boleh lyn je...haha..ok ni sinopsis citer ni..

.....................................................................................

Filem ini mengisahkan tentang sekumpulan hantu dari zaman lampau yang diketuai oleh Drakulat Van Listerooy (Awie) telah terlepas dari kurungan mereka dan seterusnya meneruskan cita-cita mereka untuk menyeru bapak setan 'Lord Sharon' turun ke bumi bagi menguasai dan menjahanamkan bumi.

Namun cita-cita Drakulat ini telah dihalang oleh seorang penentang jembalang yang bernama Pak Din ( Harun Salim Bachik). Namun Pak Din yang menentang Drakulat secara bersendirian (tidak cukup corumn) telah ditewaskan oleh drakulat dengan mudah. Tahu dirinya akan tewas, Pak Din telah memberikan satu amanah kepada cucunya iaitu Poh Jee (Radhi O.A.G) agar meneruskan perjuangannya menentang jembalang dengan mencari lima lagi penentang jembalang yang di takdirkan akan bersamanya. Mereka dapat dikenali dengan tanda lahir yang sama.

Poh Jee berjaya mengumpulkan kelima-lima penentang jembalang seperti yang diamanahkan oleh datuknya dan berjumpa dengan Pak Guntur iaitu rakan lama Pak Din bagi mempelajari ilmu mempertahankan diri serta mendapatkan peralatan canggih bagi menentang jembalang. Dengan bantuan pak Din, Poh Jee dan rakan-rakannya seperjuangannya kembali ke KL untuk menentang Drakulat.

sinopsis ni aku cilok dri blog lg2 filem..haha..mls tulis sinopsis

http://coldheartediceprincess.blogspot.com/2008/11/antoo-fighter.html

credit to:ikhares

.....................................................................................

ok..lakonan radhi oag dlm first filem mmg patut dpt pujian..tp aku rsa klu dia x overacting n terjerit mgkin lg best kot..haha..
elemen kelakar mmg ada tp bg aku la..byk yg cam lawak x jd jer..(ni bg aku la..haaha)
tp aku ska lakonan usop kopratasa, harun sb, awie & shoffi jikan..diorg mmg penyelamat filem ni..haha..

.....................................................................................

haha..ini ulasan dri aku je..kalau korg nk g tgk gak gi la..tgk dulu bru tau..haha..
tp filem ni masih menghiburkan..n apa yg boleh dipuji ialah kostum n set kot..syabas utk krew yg da bertungkus lumus setting kostum n set tuh..mmg cun..haha..okla..
lastly..majulah cgi untuk malaysia..hhaha

13 comments:

Anonymous said...

haha...aku yg g ngan ko kan?asl x tulis nma aku..haha

pojak said...

show off sial lu..haha

Anonymous said...

aku da tgk gak..haha..mmg film mesia cam2...promote cam gempak..tgk2 hampeh..haha

Anonymous said...

oi..klu nk komen tu x yah la hentam filem org mat..ko ckp je pndai..ko reti buat ke??

pojak said...

aku ckp ni dri pandangan aku jer...yg x puas aty mampos ko la..aku ssh apa..haha..nma pon x tulis..x de tggungjawab la ko..x brani tggung apa yg ko tulis..kalu berani kasi link skali la mat..hahaha

Anonymous said...

mcmna industri filem nk maju..org kita kutuk2 filem sendiri..hmm

pojak said...

x dela..ini dri pandgan mata aku je adi..

Anonymous said...

ok aku da tgk gak..aku rsa citer ni merapu la..haha

Anonymous said...

"tp citer ni mmg boleh kot utk tontonan bdk"
sesuai pe utk ko.
ahaha

Anonymous said...

0o0o..
aku x tg0k lg..
tp tg0k tj0k p0n aku da x bminat..
cm b0san je..
huhu..
tp aku nk tg0k cter slamat pg cinta!!
wahaha!
filem mlysia la 2..
hehe..
mmm...
sesuai pe ngan k0..
dak kecik!!
hak3!![gurau la!]

Anonymous said...

mmg funny citer ni..tp klu nk tgk good cgi..aku x suggest g tgk citer ni..tp boleh dipuji..

faraizza said...

aku bru rncng nk tngok.tp ta jd.
trimas pde kauu ea.
hahah.;D
korang da tngok SLMAT PG CNTE.?
setan.
huh.
aku tdo dlm cinema.!
BOSAN GYLA.!
btol lah.
kdang2 mlsia punye filem.ta brape bgus.
TP TA SEMUA.
okeyh.

vidadarisakura said...

aku suda tengo...
hm...

bole2 la...
but x lepas my KPI...hee