Friday, November 14, 2008

Muzik kita...Kebanggaan kita..

Haha..da lama gak aku tak post benda yang betul2 aku tulis...ni aku nak tulis benda yang menimbulkan ketidakpuasan hati kepada diriku..apa??isu lagu dari seberang..sekarang ni..stesen2 radio kat Malaysia mmg giat memutarkan lagu2 dari indon..bullshit..lagi teruk,sesetengah stesen radio tuh siap ada carta untuk lagu2 indon nih..damn shit la...kat negara diorang,lagu2 kita nak masuk pon x de can..tapi kat negara kita..kita puja2 lak lagu diorang..ok2 talk about qualiy..memang lagu kita hampeh..but,kalau kita sendiri tak bagi sokongan kat musician negara kita..mana semangat diorang nak buat lagu2 berkualiti..tapi sejak akhir2 ni mujurlah ada kebangkitan indie..lagu2 diorang mmg kbykannyer unik and berkualiti..haha..pda pndgn aku,lagu2 band indie ni jauh lebih baik dari lagu2 jiwang ntah ape2 dari seberang tuh..tapi diorang ni perlukan sokongan dari stesen2 radio gak..dlm byk2 stesen radio,..aku salute la sama xfresh.fm..diorang mmg sokong muzik Malaysia 100%..x mcm stesen2 radio lain yg nama jer stesen radio Malaysia tapi mainkan lagu dari seberang 24 jam..damnshit..haaha

ok..my last word is..majulah muzik untuk negara...chooow

20 comments:

Anonymous said...

owh2.
muzik.
payahla sedare nk komen.muzik bnde universal.mmg ad yg ske lagu2 dr luar.tp jgn lupe.lg2 omputih pown byk dr luar.jgn ingat indon je.byk agy influence.kalo ta de beetles masok radio malaysia;ta tumbo la HUJAN,BITERSWEET.cme jgn la stesen radio membangge2kan lagu diorang smpai lg malaysia ta tau kemane.support x fm.diorang support band2 indie!tuh yang bagos!arap radio2 laen join xfm.

pojak said...

haha..betul2..bkn x leh masuk..tp ni da sampai thp buat carta utk lgu diorg..apa motifnya??

Anonymous said...

hm.
ak bkn mcm korang.
gyle muzik.
ak ta tawu sngt bende2 niyh.
tp ak prasan gak.
indon smakin bertahte kat mlysie niy.
so our job..
kne lah support indie band.
n jngn agungkan sngt lgu indon.
okey.!

pojak said...

haha..xpe..x kish indie ke tak..aslkn muzik malaysia..x kish pop ke..balada ke..tradisional ke..aslkn muzik malaysia..

Anonymous said...

betul tu..x semestinya indie jer nk berkembang..pemuzik2 maistream pon nk hidop gak..

Anonymous said...

bg aku...ni semua berbalik pda kita jga..klu kita x skg muzik2 from luar,xdenye stesen radio nk maenkn lagu diorg..ni x,kita yg mintak disiarkn muzik2 diorg..so??you deserve it..

pojak said...

ye...pokok pangkalnya kita jugak..

Anonymous said...

ok..skang kn da ada cdgn 90:10..90 lgu malaysia 10 lgu luar..ok la tu..ntuk kemajuan muzik kita..

pojak said...

itu kn just cdgn from karyawan jer..klu stesen radio x ikut x gna gak..

Anonymous said...

haha...mmg muzik kita masih jauh ktggln..tp aku rsa indie ni ok gak kot..sbb diorg pon amik cnth band2 luar..

Anonymous said...

Kat negara kita,punya la byk masuk band diorg..lps 1,1 yg msuk..damnshit..kt negara diorg setau aku siti jer bole terkenl..

Anonymous said...

LOL

Anonymous said...

pergh..ambo setuju nge mu punyo pendapak...nate era,hot fm...namo jo steseng malaysia..lagu indon 24 jam..

pojak said...

haha..tu semua stesen indon yg brpgkln kt mesia..

Anonymous said...

gua pon skang lyn xfm jer...radio lain siol la..x pon sinar la..hah lg lma..skurg2nya lgu Malaysia gak..

Anonymous said...

haha!!
em0 gler ar!!
tp aku x minat sgt la indie band..
x tau npe..
la lek ar!!
nnt aku try t0k mnt2kn eh!!
huhu..
bgz2!!
keep it up dude!!xp

Anonymous said...

aku ska la penulisan ko ni..haha
mmg mlysia hmba muzik indon..
tp aku rsa skang mkin kurg la..
hrp kurg tros pasni..haha

keep it up man..i waiting your new posting..

Anonymous said...

hoho.
indie?
aku kalo indie msia kureng lah.
bt aku still support.
wtv.
indie uk n us bess..
myb ia bkn indie.
bt more to garage rock revival.
kte kalo nk dga band2 indie msia nih.
kne la stat dga omputih dulu.
kalo korang tgk band2 indie msia.
diorang nyer influence omputih gak.
okok.
kte lyn sume.
kte support local.

kalo nk support local pn.
support a sume.
jgn support indie je.
cm hardcore, punk, emo, rock kapak....
k.

Anonymous said...

weh,pe ha address xfm yek?

Anonymous said...

103.0