Tuesday, March 16, 2010

Untitled

Assalamualaikum.

Aku pulang dari pertapaan yang agak lama sehingga membataskan jari jemari untuk menari diatas papan keybord menulis entry baru.

Lupakan frasa pertama entry kali ini yang boleh buat aku sendiri muntah darah hijau.

Sedang aku membaca buku 'World of quotes'(tak silap aku la) kat MPH MID Valley(cam biasa..baca free),aku terbaca satu kata yang menarik untuk dikupas dalam blog aku nih.


Nobody can bring you peace but yourself


Ralph Waldo Emerson

Baca dan fahamkan.
siapa kah beliau yang agak bijak melontarkan kata-kata yang bernas nih?

fakta dicilok dari pakcik WIKI
Ralph Waldo Emerson (May 25, 1803 – April 27, 1882) was an American essayist, philosopher, and poet, best remembered for leading the Transcendentalist movement of the mid 19th century. His teachings directly influenced the growing New Thought movement of the mid 1800s.[1] He was seen as a champion of individualism and a prescient critic of the countervailing pressures of society.

ye.hanya kita yang boleh memberi ketenangan dan kemanan kepada diri sendiri.

#mangsa perang boleh jadi hidup dalam ketenangan kerana mereka berjihad di jaln allh.

#mat rempit boleh jadi sedang mengecapi keamanan semasa membuat aksi 'superman' sambil dikejar encik POLIS

#Anak remaja mungkin sangat peaceful semasa menogak air kencing setan dalam botol

dan sekali lagi diulang.Nobody can bring you peace but yourself...try wat solat hajat dan solat sunat taubat malam-malam..ada peace ke tak..assalamualaikum.!

No comments: